Årets Lussekatt?

Hej alla!

Idag fick jag mig en ytterst märklig överaskning när jag tittade igenom finalisterna till Årets Lussekatt; jag fanns inte med. 


Mitt tävlingsbidrag

Min första reaktion var naturligtvis att bli ledsen och förbannad, men nu förstår jag att det säkert finns en anledning till att jag inte kom med. Här följer några möjliga förklaringar:

1. Domarna till Årets Lussekatt har inte skött sitt jobb ordentligt och inte tittat igenom alla tävlingsbidrag, och därför har de missat min ansökan.
2. Domarna är korrumperade; kanske är finalisterna domarnas egna katter? Finalisterna har troligtvis mutat/hotat sina människo-apor för att få komma med i tävlingen. 
3. Om jag skulle delta skulle det inte vara rättvist mot de andra finalisterna, då jag skulle få en överlägsen majoritet av rösterna (detta alternativ är antagligen det troligaste).

Nu undrar jag vilket alternativ ni tror stämmer, kanske har ni någon egen teori om varför jag inte fick delta?

Förvirrade hälsningar från Torsten!

Kommentarer
Postat av: andreas

3 helt klart

2011-11-27 @ 03:37:05
Postat av: Dui och Deco

Vi tror också på 3, någonting är ju fel helt klart! nosbuff

2011-11-27 @ 15:07:15
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Barbro

Alternativ 3 såklart, Torsten.

2011-11-27 @ 22:02:44
Postat av: Berit

självklart är det alternativ 3! nosbuff

2011-12-05 @ 19:59:28
URL: http://anella.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback