Äventyr

Hej vänner!

Nu är jag trött, har varit iväg på utflykt hela dagen!

Dagen började med att husse tog fram min bur, vilket brukar innebära äventyr.


Vad ska detta leda till?

Det bar av till bilen. Husse och matte hade tänkt sej att jag skulle färdas i buren, men det resesättet passade inte mej så jag satte igång att gorma på dom. Dom fattade hinten och jag förflyttades från buren till framsätet.


Bättre koll i framsätet

Resemålet hade sitt slut i Vingåker hos farföräldrarna. Jag hade en mycket spännande dag med nya saker att utforska. Hursomhelst var det en liten incident under middagen... Maten var klar och alla, inklusive mej då, satte sej för att äta. Alla började ta för sej och jag satt tålmodigt på min stol och väntade på att bli serverad. Men tiden gick och ingen satte fram en tallrik till mej?? Ett misstag tänkte jag. Men nejdå, där satt dom och glufsade i sej medan jag förgäves väntade på maten.


Och när är det tänkt att jag ska få min tallrik med mat..?


Fräckt. Typiskt människoapor. Straffet? En spya på mattan så fort jag var obevakad.

Hursomhelst, annars var allt lugnt. Jag åt lite och utforskade en stund till, sedan var det dags för hemfärden.


hemfärd

Nu är jag totalt utmattad


Ska bli skönt att få sova...


//Torren

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Det är spännande med utflykter. Snålt att du inte fick någon tallrik med mat hos farfar och farmor. Nosbuff

2011-03-06 @ 08:10:56
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Maurice & Kajsa

Du är då ute på äventyr!! Bra bordsskick har du coskså - men, menar du att du inte fick någon mat??? Varför bjöd de dig då??? Knostiga människor!



Ta't lugnt idag!

Tassen, gos och tonfiskmiddag!

Maurice & Kajsa

2011-03-06 @ 09:37:12
URL: http://lillieslya.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Söt du e torsten som vanligt, Enligt säkra källor fick du mat, dels obegränsad tillgång till torrfoder och en hel del ost och lite rå förs så du ska inte klaga.

2011-03-06 @ 18:24:26
Postat av: Ingalill

Om någon undrar så var det jag som skrev den senaste kommentaren.



Kram ingalill

2011-03-06 @ 18:24:55
Postat av: Barbro

Du verkar ha haft en kul dag! Sover du alltid i chipsskålen numera förresten?

2011-03-06 @ 19:08:14
Postat av: Annika

Torsten, har du inte uppfostrat dina farföräldrar bättre? Det är väl klart att de måste fatta att du ska ha en tallrik också, du är ju trots allt deras barnbarn :-)

2011-03-06 @ 20:31:37
URL: http://joann.se/annika
Postat av: Skrutten och Skorpan

Vilken spännande utflykt :) Men du får uppfostra farmor och farfar bättre; dom verkar inte ha förstått att dom skulle duka till dig också.

2011-03-07 @ 07:48:33
Postat av: Isabella

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2011-07-11 @ 08:14:41
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback